Apple Developer hesabım inceleme altında
Oyun projemi bitirdim..Google Play ‘de yayınladım.İlk etapta verdiğim Google ,Facebook,instagram reklamları ile oyun bir milktar indirildi..Şu an reklamları gösterimden kaldırdım ve oyun google play markette doğal sürecine girdi…
Ancak Apple tarafında işler iyi gitmiyor..Apple çok pahalı telefonlar piyasaya sürdü.Şu sıra takip ettiğim kadarı ile istedikleri satışları elde edemiyorlar.Çin malı telefonlar kalitelerini artırarak piyasada rakip olarak ciddi yerlere geldiler.Apple ve Samsung gibi bu işin tekeli konumundaki firmaların gelecekte işi zor görünüyor.
Bu durum Apple yetkililerinin canını bi hayli sıkmış olmalı ki politikaları daha da acımasız hale geldi..Rus, çinli,Hintli uygulama geliştiricelirinin daha çok karşısına çıkmış developer hesabını inceleme süreci benim de başıma geldi.Peri Macerası oyununmu incelenmek üzere gönderdim ve ilk önce bir meta data reddi aldım.Daha fazla açıklama istiyorlardı. Ancak reddin sebebinde listeledikleri ihlalleri bu uygulamada yapmamıştım.Tam olarak ne konuda bilgi almak istedikleri net değildi..Kısa bir cevap yazdım,uygulamam bu maddeleri ihlal etmemektedir şeklinde..Ve inceleme notlarına ek bilgiler ekledim uygulamanın kullanıcı kaydı yapmasını ve bunu apple alt yapısını kullanmadan yapmasını,kullanıcıların harici bir 3. taraf ödeme sistemine dahil olup olmadığı falan gibi şeyler sanırım oyununda istedikleri bilgilerdi..Ayrıca oyunların sonlarını rahat görebilmeleri için engelleri geçersiz kılan bir kullanıcı adı sağladım…
Ancak reddetme bölümünün altına kısa bir cevap yazmak sanırım hatam oldu.Apple bunu sahtecilik yaptığım ve uygulamaya tam hakim olmadığım gibi yorumlamış olabilir.Uygulamayı in review pozisyonunda 3 -4 gün tuttuktan sonra,yeni bir red cevabı ile developer hesabımın soruşturma altında olduğunu belirttiler.İnceleme süresince hiç bir bilgi talep etmediklerini ve yeni bir uygulama yüklemesini kabul etmeyeceklerini yazmışlar.Sabrım için kibarca teşekkür etmişler….
Forumlarda okuduğum kadarıyla bu durumdaki geliştirici hesapları soruşturma sonrası kapatılıyor…Hesabım kapatılırsa apple için uygulama geliştirme maceramın sonuna geleceğim…Bu konuda tek başıma yapacağım bir şey yok.Ancak ekonomik olarak Apple için işlerin yolunda gitmediğinin sinyalleri sanki bunlar…
Daha sonra hazırladığım oyun için alternatif yayınlama ortamları araştırmaya başladım…Adobe Air ile uygulama geliştirdiğim için windows mağazası ve xbox için uygulamayı direkt air çıktısı ile dağıtmam zor.
PC ve konsollar için oynanır hale getirip,bu şekliyle yayına sürmek istedim..
Bu durumda karşıma oyun satan firmalar geldi..
En meşhuru Steam…Steamin küçük bir eklenti ile Flash air ile oluşturulan uygulamarı kabul edebileceğini gördüm..Ancak Steamde oyun yayınlamak
diğerlerinden biraz daha zahmetli bir süreç gerektiriyor..İlk etapta 100 dolarlık bir developer hesabı ücreti sözkonusu..Sonrasında uygulamanın kabul edilip markete sunulması süreci var ve anladığım kadarıyla bu garanti değil…
Yinede oyunu keyboard üzerinden oynanabilir şekilde PC ve Laptop için modifiye etmeye başladım…
Bu adaptasyon neredeyse kodlamayı yeniden düzenlememi gerektirecek kadar zahmetli oluyor..Şu anda ilk levelin adaptasyonunu bitirdim…
Diğer bölümleri de tamamlamaya çalışıyorum..Steamin developer sdk larını Adobe air içine entegre etmeyi sağlayan ücretsiz bir native extention buldum…Şu anda bu extentionın adobe air sdk 27 ile uyumlu bir versiyonunu ekledim .Belki ilerleyen günlerde daha güncel bir versiyon çıkar..Açık kaynak kodlu ve GitHub üzerinden oluşturuluyor….Ben kendim oluşturmak yerine, hazır bir sürüm indirdim..
GitHub’ın açıklamalarından ane oluşturma aşamalarını tam çözemedim.Bu tecrübeli olmadığım bir konu…
Sonuç olarak Apple bundan sonra benim uygulamalarımı dağıtmayabilir.Buna hazırlıklı olmam gerekiyor..Steam’de oyun yayınlama sürecini de değerlendirmeye aldım ve uğraşacağım..
IOS UYGULAMA YAYINLAMAK HAKKINDA DAHA FAZLA MAKALE:
https://atolyepapirus.com/category/app-store-connect/
Yeni bir blog yazısında görüşmek üzere…