Adobe air ios mobil uygulama hata ayıklama

Adobe Flash(Animate) ile air tabanlı mobil uygulamalar geliştirirken en büyük sorunlardan birisi, uygulamada hata ayıklama yapmaktır…
Programlama ile uğraşanlar çok iyi bilirler, hata ayıklama olmadan kod yazamazsınız…
Apple ios için uygulamalar hazırlıyorsanız, bir de adobe flash kullanıyorsanız,herhangi bir fiziksel ipad ya da iphone cihazınız olsa da,debugging sırasında sorunlar çıkabilmekte…
Bu nedenle ios çalıştıran iphone ya da ipad cihazları taklit eden simülatörlerde bu hata ayıklamayı yapabilirsiniz…Bunun için bir mac işletim sistemine ve xcode programının kurulu olmasına gerek duyacaksınız.
Bu yazıda kısaca iphonesimulatör içinden adobe air mobil uygulama debug etmeyi anlatacağım…

Mac os x çalıştıran bir bilgisayarınız ya da sanal olarak kurduğunuz mac işletim sistemli arayüzünüz olması gerekiyor…
Bu mac içerisine adobe animate’ i kurmalısınız ve uygulamanızı bu programla açıp teste hazır hale getirmelisiniz…

Xcode programının son versiyonunu indirip,mac içine kurun.Xcode programını, apple developer accountınız altındaki download bölümünden indirebilirsiniz.
Xcode kurulumundan sonra,iphonesimulatörün bulunduğu konumu adobe air uygulamanıza tanımlamanız gerekiyor…

Adobe air ios mobil uygulama hata ayıklama
İOS simulator sdk yazan bölümün sağındaki dosya işaretine tıklayıp,xcode uygulamasını buluyorsunuz ve iphone simulatör yolunu ekliyorsunuz…

iphone simulator sdk yolu genellikle mac finder içerisinden,alttaki yolda yer alıyor:

/Applications/Xcode.app/Contents/Developer/Platforms/iPhoneSimulator.platform/Developer/SDKs/iphoneSimulator.sdk

Bu yolu tanımladıktan sonra uygulamanız için apple developer sayfanızdan temin ettiğiniz sertifika ve provizyon dosyalarını da uygulama ayarları içerisine tanımlıyorsunuz…Bundan sonraki adımda:
uygulamanızın tüm kodlamasını tamamladınız ve test işlemi gerekiyor..Hemen adobe animate içinden bir hata ayıklama oturumu başlatabilirsiniz…

Animate içinden, hata ayıkla sekmesinden,film hatalarını ayıkla-ios simulatörda seçeneğine tıklayın..

Biraz bekledikten sonra ios simulatör açılacak…Ancak hemen hata ayıklamaya geçemiyorsunuz..Flash Debugger için bir ip adresi girmeniz istenecek ve uzaktan hata ayıklama oturumu açacaksınız…

iphone simulatörü çalıştırdıktan sonra,flash debugger için bir ip girmeniz isteniyor…

Bu ip numarası,kullandığınız mac os işletim sistemli cihazın local ipsi..Bu ip adresini sistem özellikleri bölümünden öğrenebilirsiniz…

Sistem preferensis sekmesini açın.Buradan ağ(network) sekmesine tıklayın…
İP adresiniz ilk sırada yer alan ip dir..Bu ip yi kullanacaksınız…

ip adresini girdikten sonra hemen ok tuşuna tıklamayın..(NOT:Eğer iphone simulatör içinde sanal klavyeyi kapatamıyorsanız,kendi gerçek kalvyenizi kullanarak yazdığınızda sanal klavye kapanır…bilgileri kendi gerçek klavyenizle girin)

Ardından yine animate içinden hata ayıklama sekmesini açıp,uzaktan hata ayıklama oturumu aç sekmesine tıklayın…

simuatörde ip adresini girin ok ye basmayın önce hata ayıkladan uzaktan hata ayıklama oturumu başlata tıklayın…

Oturum açılınca simulatörde ok ye basın..Artık uygulamanızda ios simulatörle hata ayıklama yapabileceksiniz…

hata ayıklama

hata çıktıları trace verilerini aldığınız output panelinden izlenebilir…hata ayıklama hata verdiğinde animate içinden üstten hata ayıklama oturumunu sonlandır deyip çıkın ve kodlarınızı düzenleyin…

İphone simulatör içinde farklı ios sürümü ve cihazlarında test yapmak için animate içinde bir ayar bulunmuyor…Xcode içinden seçtiğiniz seçenekler de varsayılan olmuyor..Eski bir ios sürümünü test etmek için,farklı bir eski xcode sürümü kurup onun içerisindeki simulatörü tanımlamanız gerekiyor…Flash builder ile uygulama geliştirenler için adt terminal içinden bazı ayarlar yapılabiliyor.ancak ben kullanamadım…

Uygulamanızdaki hataları ios üzerinde bu şekilde tespit edebilirsiniz…
Adobe animate ile uygulama geliştirenler için bir rehber olabileceğini düşünüyorum bu yazının da…

İOS UYGULAMA GELİŞTİRME HAKKINDA DAHA FAZLA MAKALE İÇİN:
https://atolyepapirus.com/category/app-store-connect/


Bir başka blog yazısında görüşmek üzere…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir