Adobe air sdk kasım ayında HARMAN tarafından yayınlanan sürümle birlikte, Google Play Console’da karşımıza çıkan android bundle uyarılarını giderebileceğiz.
Bu yazımda adobe air için android tarafında adt aracı ile ve android bundletool ile cmd komut istemi üzerinden uygulamalarımızı paketmeleyi ve yine komut istemi ile cihazda test etmeyi anlatacağım…

(Bu yazıda kullandığım deneme uygulamam simplepuzzle adlı oyun olduğu için ,kullandığım komutlarda geçen simplepuzzle adlı ve basitpuzzle adlı adlandırmalarda, siz kendi uygulamanızın adlarını kullanmalısınız…)

Öncelikle uygulamamız için bir klasör oluşturuyoruz.Adobe Animate ile daha önceden çalışır duruma getirip, varsa kullandığımız native extentionlar( ane dosyaları,reklam ekleme araçları) entegre edilmiş hazır swf dosyamız bulunması gerekiyor.Bunu animate ile oluşturup 64 ya da 32 bit bir apk olarak compile etmiş olmalısınız.

Oluşturduğumuz klasör içerisine, swf dosyası, p12 uzantılı sertifika dosyası,uygulamanın xml uzantılı dosyası, imaj dosyalarının yer aldığı bir iç klasör, ve ane dosyalarının yer aldığı bir iç klasörü hazırlıyoruz…(NOT:Dikkat edeceğiniz bir husus, ane dosyalarının bulunduğu dosya yolunun,swf dosyasının içerisinde de bu klasörü belirtmesi gerekiyor….
animate ile swf çıktısı alırken ane dosyalarını bu yeni oluşturduğunuz klasörde olacak şekilde düzenleyiniz…)

dosyalarımızı bir klasör içinde hazırlıyoruz…




Bunun dışında dosyaları windows komut istemi ile oluştururken gerekecek ön tanımlamalara ihtiyacımız var…
Windows görev çubuğunda envirement variables diye aratarak ilgili pencereyi bulup çalıştırıyoruz.

envirement variables içeren system özellikleri panelini açıyoruz…
Burada android sdk ve adobe air sdk için yolları tanımlıyoruz…

Envirements Variables ekranını açtığımızda buraya sistemimizde yüklü bulunan android sdk ve adobe air sdk klasörlerinini yollarını tanıtacağız…Bunun için üst bölümdeki kısımdan new diyerek önce path kısmına kasım 2019 da çıkan en son air sürümünün sdk yolunu tanımlıyoruz. variable değerini PATH yapıyoruz.value değerini C:\AirSDK\bin örneğindeki gibi giriyoruz…Bir kez daha new butonuna basarak, variable değerini ANDROİD_HOME ve value değerini C:/Users/kullanıcı/AppData/local/Android/sdk örneğindeki gibi belirliyoruz…

NOT:anlatacağım işlemleri tamamlayabilmeniz için sisteminizde adobe air sdk, android developer sdk ve java developer sdk son sürümleri yüklenmiş olmalı…

cmd komut isteminde adt aracı ile aab paketleme işlemi…

Sonrasında cmd komut istemini açıyoruz.Burada üstteki resimde yer alan komutları kendi uygulamanıza göre düzenleyerek,aab çıktısı oluşturabilirsiniz…ancak dikkat etmeniz gereken biraz önce bahsettiğimiz klasörün içerisine cd komutu ile girmeniz ve komutları bundan sonra yazmanız…

En sondaki -exdir komutunun ardından içerisinde ane uzantılı native extention dosyaları bulunan klasörün tam adını veriyoruz.iç Klasörleri .\ şeklinde belirtmemiz gerekiyor.

Bir süre bekledikten sonra aab uzantılı paketimiz belirttiğimiz konumda oluşuyor.Bu dosyayı bu şekliyle Google Play Consola yükleyebilirsiniz.Ancak içeriğindeki apk ların sağlıklı çalışıp çalışmadığını test etmek daha doğru olur.(Ben bir önceki işlemimde apk ları test etmeden yayınladım ancak sonrasında yükleme hataları çıktı.Düzeltip tekrar yollamak bir hafta sonrasını bulabiliyor…)

Bundletool ile *.aab dosyaları cihaz üzerinde test etme işlemi.

Bu işlem için öncelikle bundletool java jar dosyasını github sayfalarından indirmemiz gerekiyor.

https://github.com/google/bundletool/releases

Üstteki linkten son sürümünü indirebilirsiniz..Sonra indirdiğimiz jar uzantılı dosyayı sadeleştirip bundletool.jar olarak adlandırıp,az önce oluşturduğumuz klasörün içerisine , *.aab uzantılı dosyanın yanına atıyoruz.

Şimdi yeniden komut istemi üzerinden aab dosyayı apks şekline çevireceğiz.Uygulamayı test etmek istediğimiz android cihazı bilgisayarımıza bağlıyoruz.Sonra resimdeki komutları giriyoruz:

java -jar komutu ile önce aab dosyayı apks şekline çeviriyoruz…

Yine aynı klasör içerisinde yer almamız gerekiyor…Birkaç dakika sonra apks dosyası oluştuktan sonra bir komut dizesi daha yazarak uygulamayı cihaza yükletiyoruz.

cihaza yükeleme komutları…

Herşey yolunda ise uygulama cihaz üzerinde test edilmek üzere hazır durumda olmalı…Uygulama sağlıklı çalışıyorsa,artık yayınlayabiliriz.Tabiki ilk kısımda oluşturduğumuz *.aab uzantılı dosyayı yayınlamamız gerekiyor…
EDİT:16KASIM2019 saat TR13:30:Uygulamamı google play store için yükledim.onayın ardından test için indirip denemek istedim..Ancak kullandığım native extentionların çalışması ile ilgili sorunlar var.Zaten air sdk sürüm notlarında bazı native extentionların bu paketlemede sorun oluşturabildildiği belirtilmiş.Bu durum üzerinde çalışmaların sürdüğü söylenmiş…Yukarıda anlattığım aab paketleme işlemi şimdlik kısıtlı native extentionlarla çalışıyor..Yeni sürümü bekliyeceğiz…
Bu yazıda android app bundle formatını cmd üzerinden test etmeyi ve adobe air adt aracı ile aab paketlemeyi anlattım..Sorularınız için yorum kısmına yazabilirsiniz..

Başvuru kaynağı linkleri de gerekebilir diyerek alta ekliyorum:

ANDROİD BUNDLE AÇIKLAMA:

https://developer.android.com/studio/command-line/bundletool

ANDROİD BUNDLE YARDIMCI:

https://www.raywenderlich.com/9043-android-app-bundles-getting-started

ANDROİD ENVİREMENT VARİABLE:
https://docs.kony.com/konylibrary/visualizer/visualizer_user_guide/Content/SUG_Android.htm

Adobe Air SDK son sürümü hakkında yazdığım diğer yazılarımı da okuyabilirsiniz:

28 views

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir