64 bit adobe air android sdk ile adt aracını kullanarak apk oluşturma.
Adobe air sdk son sürümünü edinebildiyseniz, Adobe Animate ile uygulama oluşturma sırasında, 64 bit uyumunu sağlamak için animate güncellemesini de beklemek gerekiyor..Çünkü henüz 64 bit uyumlu işlemciler için animate içinde, armv8 veya armv7 olarak ayrı bir seçenek henüz yok…
(adobe air sdk son sürümünü edinmek ile ilgili yazıma bakabilirsiniz): https://atolyepapirus.com/?p=1807
Ama son sdk yı edindiyseniz, bunu sdk içindeki adt aracını kullanarak komut isteminden yapabilirsiniz.Bu, anlatacağım birinci yöntem.
Öncelikle adobe air sdk nın bulunduğu dizini windows system preferences içerisinden path olarak tanıtmanız gerekiyor.Bunun için windows control panel üzerinden system preferences içerisine giriyoruz..
System Preferences içinden sol taraftan Advenced system settings ayarına giriyoruz.Sonra açılan bölümden, envirement variables’i seçiyoruz…
Burada üst kısımdaki pencerenin altındaki new butonuna basarak path özelliğini belirtip,air sdk klasörünün windows içindeki yolunu tanımlayıp sdk içindeki bin klasörünü de tanımlıyoruz..
Air sdk nın yolunu path özelliğine bağlıyoruz bu yol örnek olarak şu şekilde olabilir: C:\AİR_SDK_33\bin
Sonrasında Adobe animate ile uygulamamızı bir kez compile edip hazırlıyoruz. swf dosyasını ,p12 sertifikasını, app.xml dosyasını, imaj dosyalarını tuttuğunuz klasörü ve ayrıca bir de native extensionlarınızı( ane dosyalarını) içeren ayrı bir klasörü, birlikte bir uygulama klasörü içerisine atıyoruz.
Cmd komut istemini açıyoruz.adt -version komutu ile air sdk adt tool çalışıyor mu kontrol ediyoruz..bu komutun sonrasında air sdk sürüm numarası gözükür…
Daha sonra cd komutu ile uygulamamızı hazırladığımız klasör içine giriyoruz…
Burada kullanacağımız adt oluşturma komutlarını görmek için adt yazıp entere basarak listeyebilirsiniz.apk oluşturmak için gerekli komutların sırasını ve yazılışını yukarıdaki resimde bulabilirsiniz…(EDİT:Bu bölümde uygulamanızı 64 bite uygun paketlemek için -arch kısmından sonra armv8 yazmalısınız.32 bit eski sürüme uygun paketleme yapmak istiyorsanız armv7 yazmalısınız..)
Komutları yazıp entere basıyoruz ve uygulama için oluşturduğunuz p12 sertifikasının şifresini yazıyorsunuz..işlem sonrası apk dosyanızı oluşturduğunuz uygulama klasörü içinde bulabilirsiniz..apk yı oluşturduktan sonra cihaza yükleyip denemenizi öneririm…
İKİNCİ YÖNTEM:
Bu yol ,adobe animatein kendi compileri ile uygulamanızı 64 bit olarak oluşturmanızı sağlayan diğer bir yöntem…
Bu yöntemde notpad aracı ile text olarak adt.cnfg adlı bir dosya oluşturuyoruz.Bu dosyanın içerisine şu komutları ekliyorsunuz:
DefaultArch=armv8
OverrideArch=armv8
dosyayı adt adı ile cnfg uzantısını vererek kaydedin ve adobe air sdk klasöründe lib dosyasının altına atın…
sonra animate ile uygulamanızı 64 bit olarak oluşturabilirsiniz…
NOT:Uygulamanız içerisinde kullandığınız tüm ane dosyaları 64 bite uyumlu olmak zorunda..Bunlarda uyumsuzluk varsa uygulamanız çalışmayacaktır.
Özellikle milkman reklam ane kodlarını kullanıyorsanız,
64 bit güncellemesi bu anelere gelmeyebilir.64 bit desteği olan güncel bir reklam anesi edinmelisiniz…
EDİT :
Uygulamanızın android markette 64 bit olarak yayınlandığında desteklediği cihaz sayısı düşüyor..
Bunu korumak için uygulamanızın 32 bit sürümünü de oluşturup, hem 64 bit apk yı hem de 32 bit apk yı aynı anda
Google Play Console’a göndermeniz gerekiyor…
Air sdk 33 ile Uygulamanızı 32 bit olarak paketlemek için
Üstte bahsettiğim birinci yöntemde -arch kısmından sonra armv7 yazmalısınız…İkinci yöntemi kullanmak isterseniz adt.cnfg dosyasını deaktive ederek compile edebilirsiniz…
Android uygulamanızın 64 bit güncellemesi sonrası desteklediği cihaz sayısını korumak ya da artırmak için yapmanız gerekeni ayrıntılı olarak anlattığım yazımı okuyabilirisiniz: https://atolyepapirus.com/?p=1962
EDİT:kasım 2019…Adobe air sdk için yeni bir sürüm yayınlandı…Bu sürümde android için app bundle paketmele işlemi sdk içerisine eklenmiş..Bu durumda üstte anlattığım paketlemenin bir benzeri ile app bundle olarak Google Play Consolda aldığınız hatayı giderebiliyorsunuz.ve ayrı ayrı 32 ve 64 bit paketleme yapmanız gerekmeyecek…İlgili yazımın linkini alta ekliyorum:
Bir yazının daha sonuna geldik.İyi çalışmalar diliyorum
hello
thanks for sharing
but when I upload my app only 3000 devices can support
Almost 10,000 devices were excluded
you have to upload 32 bit application version with 64 bit version together.You can upload to Google Play two apk.
Compile with armv7 for 32 bit version.
and compile with armv8 for 64 bit version…
And first upload 32 bit version and second 64 bit version to Google Play Console at the same time…
Sayın admin, anlatımınız çok güzel ancak 32 bit olan uygulamamızın mağazada play console’da olduğunu düşünürsek bunu hem 32 bit haliyle ve aynı zamanda 64 bit haliyle nasıl güncelleyebiliriz bununla ilgili size zahmet daha açıklayıcı bir anlatımda bulunursanız çok mutlu olacağım veya örnek anlatılan bir link varsa paylaşırsanız.
Teşekkürler ilginiz için.Evet Bunun için daha önceki sürümü zaten Google Play otomatik olarak korumaya alıyor.
Ama siz son sdk ile hem 32 bit hem de 64 bit için 2 ayrı apk da yollayabilirsiniz.
Google Play Console da uygulamanızı güncellemek için bir 64 bit apk yüklediğinizde, daha önce yüklü bulunan
32 bit sürümünüz için, yükleme penceresinin altında eski sürümün versiyon numarasını kontrol ederek korunup korunmadığını görebilirsiniz.
Eğer Eski sürümün yanında KORU butonu vaarsa buna basarak bu sürümü koruyabilirsiniz…Zaten Koruma altında ise ,bu bölümde eski versiyonlu apk nın yanında devre dışı bırak butonu aktif oluyor.
İsterseniz hem 32 bit apk ,hem 64 bit apk yı bir seferde ard arda yollayarak yayına sürebilirsiniz.Bu durumda en eski sürümünüzü de korumaya alarak 3 sürümün birden yayında olmasını sağlayabilirsiniz…
EDİT daha ayrıntılı bilgi için ilgili yazımı okuyabilirsiniz: https://atolyepapirus.com/?p=1962
merhaba, flash builder 4.7 kullanıyorum, harman air sdk nın son sürümünü indiip kurdum. flash builder üzerinden apk buil etmek istediğimde önce building işlemin başlaması ile bitmesi bir oluyor, yani build almıyor. yardımcı olabilirmisiniz ?
İyi günler..ben flash builder ile çalışmıyorum.ancak Air sdk nın flash builder için olan doğru sdk sını indirdiğinizden emin iseniz,bu yazıda anlatılan adt aracını kurarak, Windows komut istemi üzerinden uygulamalarınızı compile edebilirsiniz..
Takıldığınız bir nokta olur ise mail@testmakinesi.com mail adresinden benimle iletişim kurabilirsiniz…